De siste ukene har det blitt oppdaget flere tilfeller av hærverk rundt omkring i Skiptvet.
– Hva gjør så kommunen når det blir oppdaget ødeleggelser rundt omkring? I kommunen er det en SLT gruppe som består av fagfolk fra ulike virksomheter i kommunen + politiet. Saken om hærverk blir tatt opp i dette forumet, skriver ordfører i Skiptvet, Anne-Grethe Larsen, på sin Facebook-side (ekstern lenke)
Mandag hadde de et møte på tvers av virksomhetene og diskuterte hva som må gjøres.
ANNONSE
– Det har vært stor aktivitet på sosiale medier om hærverk osv og alt som kommer frem der er ikke like greit. Vi kan alle bidra f.eks være med å gå natteravn eller det trengs voksne mennesker som kan være med å hjelpe til i lag og foreninger for barn og unge, skriver Larsen.
Hun er stolt av barn og unge i bygda, og mener at de sammen kan være med å gjøre en innsats og en forskjell.
- Dømt for drap på egen mor – anker dommen
- Sammen i sansehagen
- Her er det nok plass og hjerterom for flere frivillige
- Magnus rocket hjembygda: – Stort for meg
- Yngvar (86) ble «Årets Skjetving»
