Tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB) viser at rådyr er mest utsatt i trafikken. Indre Østfold skiller seg ut med 177 påkjørsler i løpet av året som gikk.
– I alt ble 14 500 hjortedyr drept av bil og tog eller registrert omkommet av andre årsaker i jaktåret2025-2026. Det er en økning på litt over 100 dyr sammenlignet med forrige jaktår, skriver SSB.
ANNONSE
