Det er over tid mottatt flere meldinger om gjenstander som er lagt på togsporet ved Tomter stasjon.
Gjenstandene har blant annet bestått av steiner og ulike metallobjekter. I dag ble det også oppdaget at en sykkel var plassert på sporet.
– Patrulje har undersøkt i området og har gjennomført sporsikring der sykkel ble lagt. Opprettes sak, skriver politiet klokken 20.38 mandag kveld.
På bakgrunn av gjentatte hendelser opprettes det sak.
Til NRK Østfold forteller pressevakt Olav Nordli i Bane Nor at det ikke er veldig vanlig at folk legger gjenstander i sporet, men at det forekommer.
– Det kan jo ofte være yngre krefter. Det er veldig viktig å understreke at det kan utgjøre en viss fare for toget. Men det er aller verst for dem som er i sporet og utsetter seg selv for fare, sier han.
ANNONSE
