Varer ærlighet lengst?

Leserinnlegg
2 minutter lesetid

Grendeskole-debatten er langt fra over. Det er flere ubesvarte spørsmål enn før saken startet. Hvorfor ser dere ikke verdien i grendene våre?

Av: Eivind Andersen, Slitu Vel

Vi er engasjert, vi vier livet vårt til stedet vi bor. Fordi vi vil bo her. Barna vil bo her, gå på skole her, vokse opp her, ha tilhørighet her. Vi gjør alt for at alle som bor her har det bra og har det de trenger!

Dere mener skole ikke har noe å si for liv i grenda, men dere kunne ikke tatt mer feil! Det er den som er grunnlaget for all jobb vi legger ned. Og skoletilknytning er starten på alt! Alt fra bekjentskap til foreldre, samvær, motivasjon, og engasjement. Det blir aldri det samme når barna går på skole 15 minutter unna. Glem det! Det blir ikke det samme!

ANNONSE

Slik dere «bestemmer» så virker barna våre som en bunke med 50 lapper! Hvorfor var det så viktig denne gangen? Og på så usikkert grunnlag?

Dere kom ikke med noe som var faktabasert svart på hvitt. Tallgrunnlaget var ikke oppdatert, det var hentet fra en rapport dere selv forkastet før sommeren fordi det ikke var hold i vedlikeholdstallene. Dere bare sto på deres uten å se, uten å bry dere om fakta!

Det her var ikke riktig. På mange måter. Dere bruker masse ressurser på å vedta planer. Vi ser nå at det er totalt bortkastet når ikke engang hovedlinjene følges.

Vi jobber for barna våre, og bygda vår!

Denne saken har så vidt begynt.

Håper virkelig ikke dere sitter med god samvittighet. Og at dere innerst inne har rent mel i posen.

ANNONSE

Del artikkelen

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.