Helgens deltagelse i NC-4 i Vikingskipet på Hamar ble preget av både personlige forbedringer og uhell.
Jørgen Sæves prøvde seg for første gang denne sesongen med deltagelse i norgescupen hvor han gikk 500 meter begge dager. Han satser ikke lenge hundre prosent på skøyter, men imponerte på lørdag med en sterk åttende plass i menn senior og tiden 37,56. Søndag var han uheldig og fikk strek i starten av løpet og fikk en noe svakere tid på 500 meter med tiden 38,37 som også ble åttende plass.
Båstad IL Skøyter sine juniorløpere Marius Sæther Nilsen og Adrian Grønnevik var begge uheldige å falle på hver sine distanser. Adrian Grønnevik falt på sin 1000m på lørdag og leverte en litt svak 500m i forhold til sin personlige rekord med tiden 43,11. Andreas rettet opp i dette på søndagens 500m med en god tid som 42,71, 1500m ble tung da dagsformen ikke var på sitt beste.
Marius Sæther Nilsen var uheldig å falle på lørdagens 500m men fulgte opp med en sterk 1000m med ny personlig rekord og tiden 1.,24,64. Søndag så gikk Marius to gode løp 500m på 41,43 og 1500m så satte Marius ny personlig rekord med tiden 2.13,02 det var en forbedring med litt i overkant av 2 sekunder, selv om siste runden ble noe tung.
Maiken Nerstad Gundersen som deltar i klassen kvinner senior gikk fire jevne løp både lørdag og søndag. Hun gikk distansene 500m og 1000m begge dager og beste tid 500m ble 59,22 og på 1000m 2.00,44.
(Innsendt sak)
