1. oktober startet den årlige Rosa sløyfe-aksjonen som vil pågå gjennom hele måneden. Hos Obs Slitu markeres aksjonen med en rekke tiltak, og nytt av året er rosa handlenett.
Før salgsstart fikk varehuset inn flere hundre nett og allerede nå er det i ferd med å gå tomt. Coop har vært samarbeidspartner med Kreftforeningen siden 2006 og er i år med på Rosa sløyfe for 17. året på rad. Sven Fjellseth varehussjef ved Obs Slitu kan fortelle om stort engasjement blant både kunder og ansatte:
– Rosa sløyfe-aksjonen er noe av det viktigste vi er med på gjennom hele året. Allerede etter sommeren begynte planleggingen av årets innsats, og de første ukene har kundene gått målrettet etter de produktene som bidrar med midler til denne viktige saken. Aller mest populært er de nye, rosa handlenettene, hvor vi nå er i ferd med å gå tomme den første uka. Det er moro å se et slikt engasjement!
Nettene koster ti kroner, og fem kroner per solgte nett doneres til årets aksjon.
ANNONSE
Mer forskning
Rosa sløyfe-aksjonen er en internasjonal folkebevegelse og i Norge arrangeres den for 25. året på rad av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Pengene som kommer inn, går blant annet til forskning på brystkreft slik at flere kan overleve.
– Mange av oss kjenner noen som har vært rammet, og derfor kommer det også veldig nært innpå. Aksjonen og alle aktivitetene handler om å vise solidaritet, skape bevissthet rundt brystkreftsaken og ikke minst bidra til at det kommer inn nye midler til mer enda mer forskning, forteller Fjellseth
Går for rekord
I tillegg til de rosa handlenettene og årets rosa sløyfe, kan kundene kjøpe en rekke produkter i hyllene hvor en andel av salgssummen går direkte til innsamlingen. Varehussjefen er sikker på at engasjementet skal holdes oppe helt inn til 31.oktober, og håper 25-års-jubileet skal ende med en ny innsamlingsrekord.
– Selv om vi er inne i tider hvor mye har blitt dyrere for forbrukerne, opplever vi at svært mange tar seg råd til å bidra. Nå har vi også en ny ladning med rosa handlenett på vei. Sammen med kundene våre her på Obs slitu skal vi gjøre det vi kan for at 2023 blir et rekordår for Rosa sløyfe-aksjonen.
(Pressemelding)
ANNONSE