POPULÆR KOPP. Jeanette Amara i Circle K Norge forteller at Koppen har blitt brukt om lag 20,1 millioner ganger i Østfold de siste 20 årene. Foto: Johnny Syversen

Østfoldinger har fylt denne koppen 20 millioner ganger

Siden den ble lansert i 2003 har «Koppen» til Circle K Norge blitt brukt anslagsvis 20,1 millioner ganger i Østfold.

Hvert år siden 2003 har Koppen-kundene til Circle K Norge og forløperen Statoil fylt ubegrenset med kaffe og andre varme drikker ved alle selskapets stasjoner i Norge. I anledning 20-årsjubileet har Jeanette Amara, som er kategorileder for mat og kaffe, funnet fram kalkulator og regneark.

– Nasjonalt har Koppen blitt brukt på våre stasjoner om lag 350 millioner ganger siden lanseringen i 2003. Det sier noe om hvor vellykket dette tilbudet har utviklet seg til å bli, forteller hun.

Kaffeelskere i Østfold-området har fylt Koppen 20,1 millioner ganger i løpet av 20 år, ifølge Amaras beregning.

Kverner 18 tonn kaffebønner i Østfold

Årlig kverner Circle K-stasjoner i Østfold om lag 18 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer kakao, te og annen varm drikke.

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger på landsbasis. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

(Saken fortsetter under)

10 på kaffetoppen i Østfold:

1. Circle K E6 Rygge

2. Circle K E6 Storebaug

3. Circle K E18 Sekkelsten

4. Circle K Østsiden

5. Circle K Rakkestad

6. Circle K Mosseporten

7. Circle K Alvim

8. Circle K Freskoveien

9. Circle K Ørje

10. Circle K Askim

(Varm drikke – antall fyllinger i kopp, 2022)

ANNONSE

Mye gjenbruk

Nå har Circle K lansert «Koppen 2023». Den kommer i to størrelser, standard og premium, og i en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

– Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som vi belønner gjenbruk gjennom en lavere pris, sier Amara.

Populær firmagave og dugnadsinntekt

Hun forteller at Koppen er en populær julegave, og at de fleste stasjonene merker en sterk pågang særlig de siste dagene før julaften. Mange bedrifter gir dessuten bort Koppen i firmagave.

– Særlig populært er det da med graverte kopper og kopper med firmalogo. Disse gis bort til både ansatte og samarbeidspartnere, sier Amara.

Circle K Norge tilbyr også en egen «dugnadskopp» som foreninger og idrettslag kan selge for å generere inntekter til seg selv.

(Pressenytt)

ANNONSE

ANNONSE

Ribbemarsjen er endelig tilbake

Amalie ønsker å få med flere jenter på trening