Under Jonny Jern-dagen lørdag, holdt TV-personligheten Tore Petterson foredrag i Parklokalet i Askim.
Petterson er kjent fra blant annet Farmen, Sofa, stand-up og musikk. Han reiser for tiden rundt med et gripende og motiverende foredrag om mobbing og utenforskap. Han har også gode tips til hvordan heve seg over negativitet, sette grenser og få et OK liv.

Petterson fortalte at en av motivasjonene hans for å stå opp om morgenen er å jobbe for bedre psykisk helse hos andre. Verdensdagen for psykisk helse markeres 10. oktober.
Etter foredraget deltok han i en panelsamtale, hvor hovedtema var hvordan sammen skape et rausere samfunn sammen med Anita Mathiassen Kolberg, Ranveig Brandsrud Henning, Ingeborg Senneset og Jonny Jern-skaper Beate Riiser Wengen. Panelsamtalen ble ledet av Rowena von Ohle.

Tore Petterson før foredraget. Foto: Adrian Sellstrøm 
Foto: Adrian Sellstrøm 
Foto: Adrian Sellstrøm 
Foto: Adrian Sellstrøm 
Stående applaus etter en drøy time. Foto: Adrian Sellstrøm 
Panelsamtale med Anita Mathiassen Kolberg (f.v.), Ranveig Brandsrud Henning, Ingeborg Senneset, Beate Riiser Wengen og Tore Petterson. Foto: Adrian Sellstrøm 
Panelsamtale. Foto: Adrian Sellstrøm 
Tore Petterson og konferansier Rowena von Ohle. Foto: Adrian Sellstrøm 
Temaet for panelsamtalen var hvordan vi sammen kan skape et rausere samfunn. Foto: Adrian Sellstrøm
ANNONSE








