Indre Østfold kommune kan lørdag kveld melde om syv nye smittede i Indre Østfold. Seks av disse er nærkontakter til tidligere smittetilfeller, mens den siste har kjent smittested utenfor kommunen.
En person i 1. trinn ved Rom skole i Askim har fått påvist korona. 27 elever og fem ansatte er satt i karantene. Både elever og ansatte skal testes.
I tillegg er det også påvist smitte hos en person i Læringsverkstedet Knapstad barnehage. Her er 26 barn og ni ansatte satt i karantene og skal testes.
Fredag ble 409 personer testet.
Per 27. mars kl. 21.15 er det 733 personer som har fått påvist smitte i Indre Østfold kommune. Dette er det totale antallet fra de startet å teste 1. mars 2020 og frem til i dag.
Ett nytt i Skiptvet
– Det er ett nytt bekreftet smittetilfelle i Skiptvet i dag. Kjent smittested utenfor kommunen, skriver Skiptvet kommune på sin nettside lørdag kveld.
Oversikt over siste dagers smittetilfeller i Indre Østfold kommune (ekstern lenke)
LES OGSÅ:
- Oppfordrer besøkende til å følge dette
- Fortsatt høyt smittetrykk i grensekommunen
- Har påvist omikron-smitte i Indre Østfold
- Juleturneen er avlyst: – Jeg er så utrolig lei meg!
- De sykeste koronapasientene på Østlandet er ikke vaksinert
- Har stengt fremdørene igjen
- Melder om stort press: – Vi ber derfor om tålmodighet hvis det blir ventetid
- Innfører gult nivå på barne- og ungdomsskoler
- Innfører smitteverntiltak i Indre Østfold, Marker og Skiptvet
