Ingen Svinesund-sjampis når bompengene forsvinner

NTB
NTB
1 minutter lesetid

Gratis kjøring over Svinesundsbrua er verdt en feiring. Men pandemien setter en stopper for folkefesten når bompengene forsvinner førstkommende mandag.

Bare styrelederen i bompengeselskapet, Arne Øren, akter å stille opp ved den gamle brua for å la seg intervjue om den etterlengtede begivenheten.

Samferdselsminister Knut Arild Hareide (KrF) signerte avslutningsavtalen med Sverige allerede 19. februar og nøyer seg med en skriftlig hilsen:

ANNONSE

– Vi skulle gjerne ha markert at et godt samarbeid mellom svenskene nå avsluttes. Med økt smitte og strenge restriksjoner blir ikke det mulig nå. Når denne pandemien er over, vil det være gratis å kjøre til og fra Sverige over Svinesund. Det er bra for både folk og næringsliv, sier han.

(©NTB)

ANNONSE

Del artikkelen

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.