Solid overlast førte til 33.000 kroner i bot

Indre24
1 minutter lesetid

Mandag var Statens vegvesen igjen ute for å kontrollere trafikken på Ørje.

Det ene vogntoget som ble stanset var et finsk vogntog som hadde nesten seks tonn overlast med stålplater på traileren. Ifølge Statens vegvesen må det lastes om før videre kjøring. Føreren fikk en bot på 33.000 kroner.

Ett svensk vogntog ble også kontrollert. Dette vogntoget hadde med farlig gods og det ble oppdaget en lekkasje når kjøretøyet kom inn for kontroll.

– Kjøreforbud og rep. før videre kjøring, skriver vegvesenet.

ANNONSE

Statens vegvesen har kontroller langs veien for å sørge for bedre trafikksikkerhet for alle trafikanter.

– Alle skal komme trygt fram på norske veger. Kontrollene skal også bidra til å sikre konkurransevilkårene i bransjen og yrkesførernes arbeidsvilkår, opplyser vegvesenet.

ANNONSE

Del artikkelen

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.