Helseminister Bent Høie (H) gir «folk flest» æren for at Norge ikke er enda hardere rammet av koronapandemien.
– Folk flest gir ikke blaffen. Folk flest tar ansvar, sa Høie da han innledet under regjeringens pressekonferanse om koronasituasjonen onsdag ettermiddag.
Han poengterte at Norge nå er et annerledesland – med større åpenhet og lavere smitteomfang enn de fleste andre land.
– Takket være folk flest har den norske strategien fungert så langt. Takket være folk flest har vi greid å holde smitten lav og samfunnet åpent så langt, sa han.
(©NTB)
