Administrerende banksjef Glenn Haglund. Arkivfoto: Hilde Brevig

Svært høy kundetilfredshet

Langsiktig fokus på kundeservice har gitt resultater. Kundene i Eidsberg Sparebank er svært godt fornøyd med både service, god rådgivning og ikke minst ha en kontaktperson i banken når man trenger det, viser en undersøkelse gjennomført av Kantar.

Kundeopplevelsesindeksen er på hele 84 poeng.

Med en historie tilbake til 1848 har banken lange tradisjoner for å drive personlig kundeservice, noe som blir stadig mer sjeldent. Årets undersøkelse viser at langsiktig arbeid og fokus på kundeservice gir uttelling.

På en skala fra 0- 100 er kundeopplevelsesindeks er på hele 84 poeng, som betyr en svært god tilfredshet hos kundene. Eidsberg Sparebank har lenge ligget høyt, men opplevde en ytterligere fremgang på årets undersøkelse.

Undersøkelsen viser også en klar trend på at storbankene ikke opplever den samme tilfredsheten fra sine kunder.

Noen uttrekk fra undersøkelsen:

• Ingen av de spurte i undersøkelsen gir uttrykk for å være misfornøyd med banken.
• Eidsberg Sparebank nyter vesentlig høyere tillit fra sine kunder enn konkurrerende banker i regionen.
• Kundenes vurdering av de ansattes fagkompetanse og evne til å behovskartlegge ligger på et svært høyt nivå.
• Breddekunder som har benyttet seg av personlig rådgivning er de som gir bankens best score.
• Banken scorer bedre enn konkurrerende banker når det gjelder personlig betjening.
• Kundene verdsetter Eidsberg Sparebanks bidrag tilbake til lokalsamfunnene.

ANNONSE

– Det er fint å kunne bidra til at folk fortsatt har tilgang på banker der man kan møte opp og snakke med mennesker ansikt til ansikt. Vi har stor tro på at gode produkter og personlig oppfølging, kombinert med sikker teknologi, skal gi våre kunder en god bankhverdag og trygghet ved store livshendelser. Eidsberg Sparebank scorer også uvanlig høyt på medarbeidertilfredshet og mener det er en naturlig sammenheng mellom fornøyde kunder og fornøyde ansatte, sier administrerende banksjef Glenn Haglund i en kommentar.

Undersøkelsen ble utført av analysebyrået Kantar i perioden 15. januar til 16. februar.

Banken varsler også at boliglånsrenten reduseres med inntil 0,45 %-poeng fra 19. mai for nye lån.

Reduksjonen kommer i kjølvannet av en historisk lav styringsrente, etter at Norges Bank reduserte med 0,25 %- poeng. Selv om Norges Bank har satt ned styringsrenten, betyr ikke dette at banken har samme reduksjon i sine innlånskostnader. Dette er en helt ekstraordinær situasjon og vi har ikke opplevd noe lignende. Beste rente på boliglån i banken på førstehjemslån (BLU Uno) vil nå være 1,59%. Fokuset er fremdeles på kvalitet og personlig
kunderådgivning, for å fortsette arbeidet som har gitt den høye kundetilfredsheten.

– Vi er en lokalbank for hele Indre Østfold samt Sarpsborg og omegn, og vi ønsker nye kunder velkommen», avslutter Haglund.

(Pressemelding)

ANNONSE

Kontrollerte både lette og tunge kjøretøy

Tillater barneidrett med kontakt fra 15. juni