Inviterer igjen til Vestengfestivalen

Adrian Sellstrøm
3 minutter lesetid

Onsdag går Vestengfestivalen av stabelen for sjette gang, med et fullspekket program.

Etter et års opphold er Vestengfestivalen tilbake igjen. Førstkommende onsdag inviterer Erik Hageler og Anne Mette Trippestad til en ny festival. I år arrangeres dette for sjette gang.

Festivalen er like populær hver gang og samler rundt 150 personer. I år håper de på mange flere. Artister som Sissel Kvambe, Corner of First & First, Viseklubben Lars og Eldrebølgen skal delta. Ellers er det satt sammen forskjellige band, og artistene fra de andre bandene er også med i flere av bandene som skal opptre på årets festival. Alt fra Beatles til Bach skal fremføres.

Hvert år er det 12-14 artister og artistgrupper som er med på festivalen. I år er det første gang Mysen-bandet Corner of First & First opptrer.

Festivalen starter med at Morten Ruud varmer opp for publikum med kjente toner på trekkspill, og deretter går det slag i slag.

Årets artister er The Vesteng International All Stars Band, Lucy and the Dianmonds, Trio Kvambe, Ditlev Marken, Viseklubben Lars, Just for Fønner`u, Corner of First & First, Lund/ Wold/Dahl (klassisk), Eldrebølgen, Grete Utengen og Erik Hageler (opptrer sammen), Morten Ruud, Are Flåøien samt ungguttene Christoffer T. Eriksen, Peter K. Mac Sweeny og Sivert Randen.

Håper på godvær
– Vi håper på fint vær, men blir det dårlig så har vi fått låne festsalen bak Cafè Frikvarter, sier Erik Hageler.

Han forteller at været alltid har vært bra når Vestengfestivalen har blitt arrangert, det eneste er at det har vært ganske vått, men oppholdsvær.

ANNONSE

Noen tror kanskje at festivalen kun er for de som bor på Vesteng, men det er feil.

– Her er alle hjertelig velkommen uansett hvor de kommer fra. Folk fra hele Indre Østfold tar turen, forteller Hageler.

Ettersom plassen er størst utenfor Vestengveien 14 c, skal festivalen holdes der. Erik Hageler viste fornøyd frem plassen da MysenPosten besøkte ham.

Scenen blir på verandaen, mens backstage blir inne i leiligheten til Anne Mette.

Hvorfor valgte dere å starte Vestengfestivalen?
– Jeg liker å opptre, organisere og lage et hyggelig arrangement for andre, smiler han.

Grillen tennes klokka 16.30 og musikken starter en times tid senere.

Avslutningsvis forteller han at arrangementet er alkoholfritt, og at de som kommer tar med mat og drikke, samt noe å sitte på selv.

ANNONSE

Stikkord
Del artikkelen

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.